in

Kazmův film: Propadák, nebo kinematografický zážitek?

facebook.com
Reklama

Rozhodně už jste slyšeli o jednom z předních českých influencerů, Kamilovi Bartoškovi, známém pod pseudonymem Kazma Kazmitch. Jméno si na poli českého šoubyznysu udělal svými humornými krátkými video příspěvky na YouTube, kde si dělal legraci ze všech, včetně sebe. Nyní však přisel s největším projektem své dosavadní kariéry – filmem.

Přísně utajovaný projekt, na kterém Kazma a jeho tým pracoval přes 4 roky, byl představen na předpremiéře jako ONEMANSHOW: The Movie v celovečerním formátu 15. 8., pochopitelně však pouze pro pozvané. Široká veřejnost jej v kině poprvé mohla zhlédnout o dva dny později. Unikátní film mění dosud zaběhnutá pravidla kinematografie a jako jediný na světě bere diváky za hranice filmového plátna do opravdové reality.

V Česku se nejdříve na reklamních billboardech objevily bílé znaky na černém podkladu a věrným fanouškům rychle došlo, že by se mohlo jednat o upoutávky týkající se právě Kazmy. Promo k filmu vyvrcholilo na letošním karlovarském filmovém festivalu, kde Bartošek způsobil poprask dalším z jeho vtípků. Na tiskové konferenci byly jen jmenovky slavných herců, kteří se měli objevit v rolích nacistů – Jiří Bartoška, Ondřej Sokol, Hynek Čermák, Jiří Langmajer a Kryštof Hádek. Místo válečného filmu se však hosté dočkali tiskové konference právě k Onemanshow: The Movie.

Čekání na tento film bylo však pro mnoho diváků, dle jejich slov, napínavější a zajímavější, než film samotný. Osobnosti československého showbysnysu i věřejnost mají z filmu smíšené pocity a recenze jsou mnohdy více než negativní. “Reklamní kampaň plná tajemství a narážek jen kamuflovala to, že film žádný zajímavý obsah nemá,” uvedl jeden z diváků na serveru ČSFD, označující film jako “odpad”. Další film označuje jako “slabší díl One man show roztažený do sta minut”.

Najde se však i pozitivní feedback. “Do kina jsem šel s tím, abych se tam pobavil. Film mě nenudil ani chvilku. Takže jsem dostal co jsem chtěl.”

Částka, na kterou se prý vystoupala tvorba tohoto díla, překročila 70 milionů korun a jak jsme uvedli výše, produkce trvala přes 4 roky. Otázkou tedy zůstává, jestli stačí, že je film zábavný, ale jak mnozí uvádí, “bez hlubšího smyslu”.

A co vy? Už jste na něm v kině byli nebo se teprve chystáte? A zapojíte se do Kazmovy hry?

Reklama