in

Smrt fanouška na Dakaru. Aleš Loprais v závodu končí!

instagram.com instagram.com
Reklama

Určitě se k vám již donesla zpráva, že na Dakaru zemřel divák. Ukázalo se, že Ital stál za dunou a to se mu také stalo osudným. Závodní auto se kterým se fanoušek střetl byla Praga Aleše Lopraise. Ten o ničem netušil. Jak také dokazují kamerové záběry, neměl šanci z kabiny člověka přímo pod dunou vidět. Pořadatelé Lopraise vytáhli z postele, když za ním přišli pro vyjádření k celé situaci. Děsivé video přímo z kabiny i z trati si můžete prohlédnout níže. Tato tragédie má však další smutnou dohru – Aleš Loprais odstoupil ze závodu z průběžného prvního místa v kategorii kamionů.

Na sociálních sítích začalo kolovat video, které jasně dokazuje fakt, že Loprais ani nikdo z posádky nemohl diváka vidět. Obětí je devětašedesátiletý fanoušek z Itálie, který stál velmi nešťastně přímo pod vrcholem duny. V takovém místě byl naprosto neviditelný. Loprais vůbec netušil, že někoho s Pragou srazili. Dozvěděl se to až v momentě, kdy mu na dveře zaklepali traťoví komisaři.

„Prý utrpěl zranění, následně se mu udělalo nevolno a zemřel při převozu do nemocnice. Vyhasl lidský život, stál na nešťastném místě za dunou, nikdo jsme ho nemohli vidět. Extrémně mě to mrzí,“ z vyjádření Aleše Lopraise na sociálních sítích jde mráz po zádech. Přiložená videa však jasně ukazují, že neměl šanci ho vidět a že o nehodě vůbec nevěděl.

Celý incident teď rozebírají prakticky všichni a to nejen fanoušci, ale i lidé, kteří Dakar jinak nesledují. Přesto, že všichni příznivci doufali, že bude Loprais pokračovat, to se nestalo. Aleš se rozhodl neodstartovat do desáté etapy a skončit tak v celém dakarském závodě. Ten měl přitom velmi slibně rozjetý. Mezi kamiony si totiž udržoval průběžnou první pozici.

Spousta lidí začíná tvrdit, že je soutěž příliš nebezpečná, řidiči jezdí rychle a diváci nejsou dostatečně zodpovědní. Je nutno zmínit, že Rally Dakar je extrémně nebezpečná soutěž, která se jede volným terénem. Rozhodně není v silách pořadatelů zabezpečit celou trať tak, aby se nikomu nic nemohlo stát, nejedná se totiž o okruh ale právě volný terén. Stopa není předem daná, tu si volí sami jezdci během závodu.

Tady je už na každém fanouškovi, jak se k tomu postaví a hlavně kde se postaví a co jsou schopni pro dobrý záběr kameny udělat. Policie se sice blízko startu a cíle snaží udržet pořádek, ale to, jak se někteří v terénních autech sami pouští za závodníky po trati, už nejsou schopni uhlídat. Pokud někdo stojí tak nešťastně přímo pod dunou, kde není vidět, je to už dost velký hazard.

Od začátku Rally Dakar v roce 1979 zemřelo 27 závodníků, celkově se mluví o více než 80 obětech, a to z řad diváků, pořadatelů a novinářů. Přesný počet lidí není znám.

Lopraise tragédie velmi silně zasáhla. Pocit viny a toho, že se to s ním už potáhne celý život, ho rozhodil z koncentrace. Ta je v takovém závodě však nezbytná. Kdyby pokračoval, nemusel by dojet v pořádku. I když je to pro nás jako fanoušky velká rána, jeho rozhodnutí nepokračovat, je pochopitelné. Na první vítězství českých barev na Dakaru od roku 1988 si tak budeme muset ještě počkat.

Tragédie nás velmi mrzí. Aleši přejeme, aby se spolu s posádkou přes ni brzo přenesli a snad se v budoucnu k závodění i vrátili. Rodině zemřelému přejeme upřímnou soustrast.

Čerpali jsme z garaz.cz

Reklama